Most 5% kedvezménnyel kedveskedünk Nektek 300 000 Ft kosárérték felett! Az akció minden termékünkre (kivéve az akciós bringákat és villákat) visszavonásig él!
Blog

Kell egy gravel bike - 2. rész

Czettele Péter
Czettele Péter
2023.09.25 12:51
Kell egy gravel bike - 2. rész

Kell egy Gravel bike!

Czettele Péter gondolatai

 

Jó lenne már egy Gravel bringa is!

Melyiket választanám?

 

  1. rész:

Ami az előző részből kimaradt, vagy esetleg nem biztos, hogy átjöhetett:

Az úgynevezett "modern geometria":

203cm magas vagyok, az utóbbi években a lehető leghosszabb tengelytávval (1300-1350mm) és Reach-csel (510-528mm) rendelkező MTB bringákat kerestem, és használtam.

Azt vettem a fejembe, hogy olyan gravelt keresek, amelyen a lehető leghasonlóbban érezhetem magam.

Ez nem biztos, hogy a Te igényed is, de talán elgondolkodtató lehet.

Milyen gravel kerékpárokat adtunk el eddig, melyeket volt alkalmam kipróbálni és milyennek találtam ezeket?

A Giant kínálatában alu és carbon vázas gravel bike-okat találunk különböző felszereltségekkel, ugyanazzal a geometriával, merev vagy teleszkópos villával.

Ezek geometriája leginkább leginkább az országúti bringákéra hasonlít.

A Marin kínálatában különböző geometriákkal, felszereltségekkel, és vázanyagokkal találkozhatunk, melyek között megtalálható országútihoz és MTB-hez hasonló geometria is.

 

Giant Revolt 2:

A blog írásakor akár már holnap is a tiéd lehet, ha eljössz hozzánk.

Főbb paraméterei:

  • tömege ~10,4 kg
  • könnyű alu váz átütőtengellyel, 30,9mm dropperrel kompatibilis (a kormányról bowdenes karon keresztül állítható magasságú nyeregszár előnyeiről hamarosan külön blogban is olvashatsz)
  • könnyű carbon villa Tapered nyakkal és átütőtengellyel
  • Sora váltás FSA négyszögtengelyes hajtóművel
  • Mechanikus tárcsafékszett
  • Tubeless rendszer (a belső nélküli rendszer jellemzőiről hanarosan külön blogunkban olvashatsz)

Szerintem ez egy jó kis könnyű bringa hagyományosnak mondható geometriával, de vagány modern kinézettel.

Első sorban dinamikus edzésekhez választanám aszfaltra és terepre is egyaránt, a gyári négyszögtengelyes hajtóművét integráltra cserélném, hogy 90-95 kilóm alatt merevebbnek érezhessem.

Előnyei az én szempontjaimhoz mérten:

  • átütőtengelyes váz és villa
  • könnyű tömeg
  • Tubeless rendszer
  • 30,9mm átmérős, tehát akár 240mm utas dropper is szerelhető bele!

Hátrányai az én szempontjaim szerint:

  • első váltós
  • testsúlyomhoz mérten nem elég merev hajtómű
  • országútihoz hasonló geometria

 

Marin Nicasio+:

A blog írásakor holnap rá is pattanhatsz, ha ellátogatsz hozzánk.

Főbb paraméterei:

  • tömege ~13 kg
  • ejtőpapucsos Cr-Mo váz, 27,2mm ármérős dropperrel kompatibilis
  • nehéz Cr-Mo villa 1 1/8”nyakkal és ejtőpapuccsal
  • 1x9 seb. kuplungos Microshift Advent váltás, 11-46T fogaskoszrú, négyszögtengelyes hajtómű
  • Mechanikus tárcsafékszett
  • 650Bx47mm kerekek

Ez aztán egy robosztusabb bringa, melyet bátran lehet ütni-vágni, szintén országútisabb geometriával, vagány retro kinézettel.

Én első sorban városi közlekedéshez, de bütykösebb gumikkal terepre is választanám, egyszerű megoldásai miatt hosszú távon olcsón fenttartható.

A jobb oldali váltóbowden nincs a bandázs alatt elvezetve, emiatt nem minden kormánytáska fér el.

Előnyei az én szempontjaimhoz mérten:

  • széles átfogású egytányéros hajtásrendszer
  • a kuplungos hátsó váltó jól feszíti a láncot
  • a merevebb alunál komfortosabb Cr-Mo váz
  • dropper szerelhető bele

Hátrányai az én szempontjaim szerint:

  • átütőtengelyek hiánya
  • integrált hajtómű hiánya
  • nehezebb tömeg
  • országúti geometria rövid tengelytávval
  • a 700C-hez képest kisebb átmérőjű, de szélesebb 650B kerekek

 

Marin Four Corners:

Főbb paraméterei:

  • tömege ~13,8 kg
  • nehéz, strapabíró ejtőpapucsos Cr-Mo váz, 27,2mm ármérős dropperrel kompatibilis, óriási homlokcső
  • nehéz, strapabíró Cr-Mo villa 1 1/8”nyakkal és ejtőpapuccsal
  • 3x9 seb. Shimano Sora váltás óriási átfogási tartomány, integrált hajtómű
  • Tektro Mechanikus tárcsafékszett
  • 700Cx42mm kerekek
  • 160 kg megengedett össztömeg

Hú, ez aztán egy igazán kényelmes túrabringa, melyet jól megpakolhatsz mindenféle nehéz táskával. A felső fogásban trekkingesen magas a kormány, nem túl rövid tengelytávja miatt igen stabil, szolid kinézettel.

Ha országokat átívelő túrázásra indulnék, biztosan ezt választanám, ezen a legkényelmesebb az üléspozíció, egyszerűségének köszönhetően, ha bármi elkopik rajta, könnyen, olcsón pótolható.

Előnyei az én szempontjaimhoz mérten:

  • a merevebb alunál komfortosabb Cr-Mo váz
  • nagyon komfortos testhelyzet
  • merev integrált hajtómű
  • dropper szerelhető bele

Hátrányai az én szempontjaim szerint:

  • átütőtengelyek hiánya
  • nehezebb tömeg
  • a rövidebb dinamikus edzésekhez nem elég sportos testhelyzet
  • számomra nem elég modern geometria

 

Marin Nicasio 2:

Főbb paraméterei:

  • tömege ~11 kg
  • könnyebb / komolyabb átütőtengelyes Cr-Mo váz, 27,2mm ármérős dropperrel kompatibilis
  • könnyű átütőtengelyes Tapered nyakú Carbon villa
  • 2x10 seb. Shimano Tiagra váltás, integrált hajtómű
  • Hidraulikus tárcsafékszett, mely tényleg jól harap
  • 700Cx35mm Tubeless gumik

A Cr-Mo vázasok között nálunk most ez a legkönnyebb bringa. Amikor ezzel mentem, megfogalmazódott bennem, hogy tök jó lenne nekem is egy ilyen bringa. Majdnem rendeltem is egyet, csak nem volt a legnagyobb 60cm-es méretben.

Nagyon szerettem azt a komfortot, amit Cr-Mo váza és karbon villája ad. A magyar utakra kiváló, komoly terepre ezt választanám legkevésbé a keskenyebb gumijai miatt.

Előnyei az én szempontjaimhoz mérten:

  • a merevebb alunál komfortosabb Cr-Mo váz
  • Cr-Mo-hoz mérten kedvező tömeg
  • merev integrált hajtómű
  • átütőtengelyes váz és villa
  • kiválóan harapó tárcsafékek
  • Tubeless rendszer
  • dropper szerelhető bele

Hátrányai az én szempontjaim szerint:

  • első váltó és kéttányéros hajtómű
  • kuplungos hátsó váltó hiánya
  • rövid, országútihoz hasonló geometria
  • max. gumiszélesség 40mm

 

Szóval végül nem ezek közül választottam, de legalább megoszthattam Veletek tapasztalataimat, és gondolataimat. :)

A folytatást néhány nap múlva olvashatjátok majd.