2022-23 Orbea Laufey H10 bemutató - 1 .rész
2022-23 Orbea Laufey H10 L
Írta: Tünde
Ahogy tudhatjátok, a címben említett kerékpárt nemrég kezdtem el használni.
Nekem egy 2017-es Giant Glory downhill bringám van, így ez számomra teljesen más világ, éles váltás.
Nagyon komoly különbség van a két kerékpár között, és azt kell mondjam hogy az Orbea megtanítja az embert ténylegesen technikásan, jó stílussal menni, hatalmas élményt ad használójának. Nagyon sokrétű, legyen szó egy Velencei-tó körről, több napos túráról, vagy akár bikeparkozásról.
Az utóbbi hetekben voltam vele túrázni, megjártam vele párszor a Velencei-hegységet és a budai hegyeket, így most az első élményekről olvashattok
Ami számomra fura volt, hogy nem mozog “össze-vissza”.
Első tapasztalatom az volt, hogy lerázta a lábamat a pedálról a kedvenc lépcsősoromon nem volt kellemes élmény. Azonban amint sikerült megfelelően beállítani a teleszkópot és a lentebb említett gumik nyomását, ez a probléma a multé.
Amúgy a villa egy Marzocchi Bomber Z2, nagyon hasonló a Fox 34 villákhoz, hozza az elvárt színvonalat.
Az első túrán 47 km mentem vele, átlagos tempóm 17-20 Km/h között volt aszfaltos részen.
Nagyjából 300-350m szintet másztam.
Most elől Maxxis Forekaster 29x2.60" gumi van fent meglepően jó gördülési-tapadási arányokkal, laza, poros, kavicsos talajon és a kanyarokban is jól tart, annak ellenére, hogy gyorsan gördül
Hátul pedig egy Maxxis Rekon 29x2.60” gumit koptatok, kifejezetten gyorsan gurul, féktávokon, kanyarokban pedig pont annyit tapad, amennyit kell.
A kanyarokban kicsit lomhának érzem a 29”-es kerekeket a 27,5” után, viszont a 29”-es előnye, hogy tényleg mindenen átmegy.
Ami nekem még újdonság, a dropper, az Orbea saját gyártású nyeregcsöve van a bringában, teszi a dolgát.
Hogy miért választottam ezt a bicót?
Mikor megérkezett hozzánk a boltba az első Laufey, volt lehetőségem kipróbálni. Ugyan nem pályán, meg terepen, de már akkor megtetszett.
Letisztult, modern és egyszerű, a belső kábelezésének és a nyers alu váznak köszönhetően.
Legyen elég most ennyi, a folytatásban kitérünk a többi alkatrészre és tapasztalatra is.
Szép napot nektek!